2013. március 3., vasárnap

3:1-ben:japán konyha, thai ízek és celebek...az IMÁZS-ban

Rendesen el vagyok maradva a blogos dolgaimmal, pedig főzök, fotózom, részt  veszek gasztrós eseményeken, csak gépre jut nehezen az anyag…
kezdem is egy aktualitással…
A hét elején a TableFree Étterem hét beharangozója kapcsán jutottam el az IMÁZS Club -ba. Ez egy kedves étterem  a Hajós és az Ó utca sarkán. Az egyik tulajdonos, Mészáros Árpád Zsolt, (ő a MÁZS a névben), a Fővárosi Operettszínház művésze mutatta be az összegyűlteknek a pár hónapja nyílt éttermet.


Mivel az étterem neve magyaros, kimondható és nem valami nyakatekert japán, nem gondoltam volna, hogy a vezérmotívum a japán és a thai vonulat lesz. Jó, amíg, a kapujához nem értem.
A vendéglátós családból származó operett színész régi álma volt, hogy  egy olyan művészklubot hozzon létre, ahol a japán és a thai ízvilágon, technikán alapuló konyhát visznek, az egészséges táplálkozás jegyében, illetve hangsúlyos legyen a kulturált, minőségi szórakoztatás is. Ennek örömére szombatonként például élőzene szól. (itt egy kicsit csodálkozva pislantottam körbe, hogy vajon erre, hol is van elég hely – hacsak nem a bárpultnál, - de kiderült, hogy épp a fejünk fölött van erre egy galéria kialakítva!

Celeb vonulat is akad bőven, nemrég Vastag Csaba ünnepelte itt szülinapját,  nálunk meg Lakatos Márk lejtett be…

Nekem bejön a japán konyha, (a makrobiotika is ebből merítkezik) ebből kaptunk ízelítőt most is, a gazdag szusi, yaki és maki stb. választékból.
MÁZS még elmondta, amit mint lelkes gasztroreality néző sejtettem/tudtam róla, hogy, számára lényeges, hogy hangsúlyt fektessen az egészséges táplálkozásra, amely védelmet nyújt a betegségek ellen és erősíti az immunrendszert.

Még a Hal a tortán adásában mesélte, hogy nem véletlenül került a különlegességnek számító cápa steak az asztalra; volt idő, hogy hetente evett cápalevest, mert az segített legyőznie rákbetegségét. Azóta híve a reformtáplálkozásnak és szed speciális étrend-kiegészítőket.

Az Imázsban cápát egyenlőre nem láttam, de a  választék bőséges, ramen, miso, udon –levesek, tempura szendvics, teriyaki csirke pad thai, maki-szushi, mindez reális/elérhető áron. Házhoz szállítási lehetőséggel. Ami a nehezen kimozdulós fajtáknak, mint amilyen a mi kis családunk, kifejezetten ideális!
Kedvencem a kóstolótálból a füstölt lazacos rizstekercs krémsajtos uborkával töltve. Hm,  még most is érzem a számban az ízét. Finom volt nagyon!

Akár csak a Casanova névre keresztelt forró csoki, perui maca-val! Egyetlen bajom az volt vele, hogy mire belelendültem a kanalazásba, már el is fogyott…

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails