2012. október 9., kedd

Birsmarmelád (birslekvár)




Nézegetve a még nem postolt fotóarchivumomat úgy tűnik, mintha mi csak lekváron, zselén és szörpön élnénk. Valahogy  mostanában mindig csak ezeket fotóztam. A húsokat, tésztákat, szendvicseket és tortákat nem...Pedig ilyeneket is eszünk...De ez annyira természetes, a befőzés meg tényleg hobbi.
Eredendően birsalma zselében gondolkodtam. De miután nézegettem Cukormáz blogját, hagytam magam eltéríteni és lekvár lett belőle. Cukormáz még újonc a blogolók körében, de különlegesen, szépen  dekorált tortáit már évek óta gyártja. És most végre sokak únszolására megosztja tapasztalatait. De süt és befőz is..., szóval izgalmas olvasmány lesz blogja. A birslekvárra két torta nézegetése között bukkantam rá és meghozta a kedvem, bár én most Susanna Bingemmer receptjét követtem.
A birssel jó dolgozni, mert könnyen kocsnyásodik, nem szükséges hozzá pektin, vagy befőzőcukor, egyedül csak a kezdeti kemény állaga szegheti kedvünket...Befőtt is készülhet belőle.

Birsmarmelád

Hozzávalók: 1,2 kg birsalma, 50 dkg cukor, 1 citrom leve

1. / Töröljük, mossuk le a pelyheket a birsről és szeleteljük fel nagyobb darabokra.
2. / Öntsünk hozzá 1 liter vizet és főzzük addig, míg a gyümölcs kezd szétfőni (jó 1 óra).
3./ Ekkor passzírozzuk össze (magháza nélkül), vagy turmixoljuk.  1 kilogrammnyi gyümölcspüréhez adjuk hozzá a citrom levét, és 50 dkg cukrot. Forraljuk fel (10-15 perc), és a kocsonyásodási próba után tölthetjük át üvegekbe.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails