2012. július 22., vasárnap

Étcsokis málnadzsem, málnaszörp...ja és málnaecet!



Már alig vártam, hogy a málnát kilóra is lehessen venni, amint elérhető lett az ára is (nálunk a piacon naponta változott le-föl az ára, 100-200 forinttal is kilónként).
Készült belőle étcsokis málnadzsem a szokásos módon: 1 kiló málnát kb 70-80 dkg cukorral összefőztem, turmixoltam, belekevertem 1 kiskanál citromsavat is. Legvégül, amikor elkészült beledobtam még egy jó maroknyi csokipasztillákat. Üvegekbe töltöttem, szárazdunsztban hagytam kihülni.
A málnadzsem, aolyan kuriózum nálam, csak néhány éve készítem, kis szériába, pedig nagyon finom!

Sokáig ódzkodtam attól, hogy a málna szörpöt hidegen, főzés nélkül készítsem, ezért nem is csináltam még, de amint megkóstoltam anyai " barátném" Babi néni szörpjét, szinte elaléltam a gyümölcsös illatától, természetes ízétől, nosza lett belőle néhány üveg málnaszörp, főzés nélkül.
A málnaszörphöz a málnát alaposan átmostam, lábosba tettem és kézzel összenyomkodtam. Felöntöttem vízzel, hozzáadtam a citromsavat és lefedve - a nagy meleg miatt - hűtöbe raktam egy éjszakára. Másnap vászonkendőn átszűrtem és a lecsepegtetett léhez kevertem a cukrot,, addíg, míg a cukor felolvadt.  Kifertőtlenített üvegekbe töltöttem, ledugaszoltam és ment a kamrába.
Az arányok: 1 kg málnához, kb 4 deci víz, 1 kiskanál citromsav, 80 dkg cukor.


Ja és még a málnaecet!
Minek olyan dolgot csinálni házilag, amit viszonylag jó áron a boltban is megvásárolhatunk?Hát mert a házi mindig sokkal jobb! Elcsépelt mondazt, de igaz! Ez a házi változat sűrűbb, zamatosabb mint a bolti, nem kell hetekig érlelni kb egy hét után már használható!

Hozzávalók: 50 dkg málna, 300 ml almaecet, cukor

A málnát összenyomkodjuk és felöntjük az almaecettel. 3-4 napig lezárt üvegben érleljük, néhányszor összerázzuk. Nagyobb méretű gézlapon keresztül leszűrjük, lecsöpögtetjük. Ekkor összeforraljuk a cukorral (300 ml lecsöpögtetett málnaecethez 225 g cukor kell), majd amikor kihűlt üvegekbe töltjük.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails