2012. január 2., hétfő

Kedvenc sajttortánk: Kókuszos, diós, csokoládés

Évek óta közel harcot vívok családom tagjaival, hogy selejtezzem már le (értsd dobáljam ki !!) a rengeteg gasztronómiai újságomat. Lassan már tényleg nem lesz olyan szekrényajtó, ami mögött eldugva ne álldogálna legalább  egy kupac belőle.
A Magyar Konyha gyűjteményem szerintem a 80-as évek végére vezethető vissza, pedig akkor még nem is sejtettem, hogy az újságírói pályafutásomat is épp ezen lap hasábjain fogom elkezdeni, vagy jó 10 év múltán. A lap aztán ketté vált, majd egy kézben újra indult szóval elég kacskaringós utat tett meg, ez néha a színvonalán is meglátszott...de én, mint olvasó mindig kitartottam mellette.
Nagyon szerettem azokat a cikkeket, amelyek egy élettörténetet mutatnak be, persze a konyha világán keresztül.
Ez a recept a Béres család karácsonyi beszámolójából adaptálódott át a mi családunk ünnepi asztalára, egy 99-es decemberi számból. És lám milyen jó, hogy megmaradt az eredeti lapszám is, mivel a receptes füzetem, amibe akkoriban kijegyzeteltem, karácsonyig nem került elő...

Kókuszos sajttorta
Hozzávalók a tésztához: 2,5 dl darált keksz (lehet csokis, vagy natur, kakaóporral ízesítve), 3-4 evőkanál olvasztott margarin, 1 kanál cukor
A Krémhez: 70 dkg natur krémsajt (lehet mascarpone, Philadelphia, vagy tejszínes krémsajt (Camping, Parmalat stb.), 1,5 dl cukor, 2 csomag vaníliás cukor, 4 evőkanál keserű kakaópor, 3 tojás
A tetejére: 2 evőkanál margarin, 0,5-1 dl sűrített tej (lehet cukrozott is, akkor kevesebb hozzáadott cukor kell), 2 evőkanál barna cukor, 1 tojás (én kihagytam), 1,5 dl apróra darabolt dióbél, 2 dl kókuszreszelék

1./ Keverjük össze a tészta hozzávalóit, béleljünk ki vele(alul, oldalt) egy kerek tortaformát és 150 fokon 10 percig süssük.
2./ A krémsajtot dolgozzuk össze a cukorral, kakaóporral, vaníliás cukorral, és egyenként adjuk hozzá a tojásokat.Öntsük rá az alaptésztrára és süssük vagy 35-40 percig, 180 fokon.Hagyjuk kihűlni.
3./ Egy edényben olvasszuk fel a margarint, adjuk hozzá a sűrített tejet, a cukrot, (és esetleg a tojást).Főzzük folyamatosan kevergetve, amíg az elegy megkeményedik. Aduk hozzá a diót és a kókuszreszeléket is.
Kenjük a torta tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails