2011. december 11., vasárnap

Karácsony kollekció 4: Csak nézni, nem megenni!

Mézeskalácsemberkék - másképpen, mint ahogy itt megszokhattad! Kedves Olvasóim, most vendég post következik.
Szidónia, azaz, Creato 79 csodás dolgokat készít ....textilből. Ezek a mézeskalács emberkék nem csak ínycsikland falatokk néznek ki,  de szenzációs ajándék-tipp így Karácsony közeledtével.

"Mézeskalács emberkék
Tavaly karácsonyra készültek a baráti körünk számára ezek a saját készítésű mézeskalács emberkék. Legfőbb ihletőm Shrek figurája volt, bár végül nem annak tökéletes mása lett.

Végtelenül egyszerű ajándék, de hatalmas sikert arattak, főleg úgy, hogy kevés őrölt fahéjjal is megkentem a pocakjukat, így sokáig árasztották magukból a karácsonyi illatot. (persze 1-2 hét múlva ez elillant, de semeddig nem tart újra meghinteni őket). És előnye még, hogy minden évben újra elő lehet őket venni, és nem fenyegeti a veszély, hogy a család valamelyik tagja eltünteti, morzsákat sem hagyva maga után…
Tilda-rajongók biztosan felismerték, hogy tőle vettem a sablont (Magyarul is megjelent a könyv, amelyikben szerepel: Kézműves karácsonyi ajándékok – Praktika könyvek). Azzal a különbséggel, hogy én nem vágtam külön rést a figurák hátára a kifordításhoz és kitöméshez és a díszítést is saját ízlésemre szabtam.

Elkészítése: A sablont duplán kiszabom 2 mm vastagságú világos barna hobbifilcből. Még összeállítás előtt megvarrom a szemeket fekete hímzőfonalból és a hasára a gombokat valódi gombokból vagy nagyobb gyöngyökből varrom rá. Ezek az alapdíszek, innentől csak a fantázia szab határt: szalagok, csipkék, farkasfog, hőre puffadó festék… Ha elégedett vagyok a kinézettel, a két oldalát egymásra illesztem, egy hozzá illő hímzőfonallal pelenkaöltéssel körbevarrom, miközben folyamatosan tömöm és igazgatom a darabokra tépkedett vlies (flíz) bélésanyaggal (ezt persze lehet egyszerű vattával helyettesíteni) és már kész is a mű.
Ötlet: Szalagot vagy hímzőfonalat ráerősítve karácsonyfadísz lehet belőle."

Forrás: http://www.creato79.blogspot.com/ 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails