2011. december 9., péntek

Karácsony kollekció 3: Banános, csokoládés dzsem



Egy 2008-as anyagom felfrissítése, aktualitás miatt. Ajándéknak, gyerekeknek, csak, úgy és persze a magunk kedvéért.

Az eredeti recept nagy előnye, hogy egész évben aktuális! Én magam is nyáron készítettem először, aztán még néhányszor...

Banános, csokoládés dzsem



Hozzávalók(400 ml-hez): 300g bananán kb. 3.4 nagyobb darab, 210 g cukor,80g étcsokoládé, 20 ml rum,
100 ml víz

A banánt karikára vágtam, megszórtam cukorral, felöntöttem vízzel és folytonos kevergetés mellett (fakanállal) rotyógósra forraltam. Ekkor botturmix segítségével pürésítettem, majd visszatettem a tűzre, hogy még egyet rottyanjon. Beletördeltem a csokoládét, meglocsoltam rummal és átkevertem.

2 x 200 ml-es sterilizált üvegbe töltöttem és lezártam.

Hűvös helyen 3 honapig  tárolható.Felbontás után mindenképpen hűtőszekrénybem kell tárolni. Ekkor már csak nagyjából egy hétig áll így el.

1 megjegyzés:

Petra írta...

Jó ötlet! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails