2011. augusztus 16., kedd

Tihanyi levendula szörp



Idén levendula mániában szenvedek zselében, szörben, lekvárokban, húsos ételek pikáns fűszereként, de még tányér-motívumban is imádom.
Rajongásom újabb terméke ez a szörp, melynek alapját tihanyi levendula adja. A The sweet cardamom ideillő aktuális receptjét már régóta nézegettem, most egy kicsit személyre szabtam.

Hozzávalók: 1, 5 l víz, 80 dkg cukor, 50 g levendula, 2 citrom leve.

1./ A cukorból, vízből főzzünk szirupot.
2./ Amikor kihűlt tegyük bele a megmosott levendula-virágokat és a citromok levét.
3./ Hagyjuk egy éjszakán át érlelődni.
4./ Másnap szűrjük le, főzzük fel rottyanásig.
5./ Töltsük üvegekbe és dunsztoljuk be.

5 megjegyzés:

Beha írta...

Szia, idén én is e mániában szenvedek. Levendula szépen virágzik. Csinálnám is a szörpöt, csak épp szép pici üvegem nincs. Tudnál segíteni,h hol kapható ilyen pindurka csatos üveg? Nagyon köszönöm!!

Beha írta...

Szia!

Tegnap küldtem megjegyzést, de sajnos nem látható.
Kérdésem lenne, hogy ezt csodás pici csatos üveget merrefelé lehet venni?

Válaszodat nagyon köszönöm!

Marmalade írta...

Szia Beha!
Szeretem én is ezeket az üvegeket.
Lelőhelye: Buttlers, a Mammutban.

Jasz írta...

Beha, bár nem olyan pici csinos kis csatos, de az ún. Gazdaboltokban (itt Szegeden legalábbis) vannak mindenféle üvegek.

Beha írta...

Köszönöm a válaszotokat!!! Szerintetek száraz levendulából is működik? Nem volt szívem levágni,amikor virágzott :-o

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails