2011. június 28., kedd

Eperszörp


És lett eperszörp is! Nem sok, csak 3 kisebb üveggel. Ezzel a befőzést az eperrel én a magam részéről -erre az évre - le is zártam.Jöhet a málna, a ribizli és a barack. Azt tervezem, hogy minden gyümölcsből félreteszek majd pár üveg szörpöt is a kamrába.

Hozzávalók: 1 kg eper, 0,5-06 kg cukor, 1 citrom leve, 1 kiskanál tartósítszer vízben feloldva, celofánpapír, nagyobb méretű gézlap (gyógyszertárban kapható)

Szörpöt készíteni a világ legegyszerűbb dolga, idén nagyon élvezem. A gyümölcsöket megtisztítjuk egy éjszakára lábosba tesszük, lefedve állnihagyjuk. Én rászórok még 2 evőkanál cukrot, és meglocsolom 1 citrom levével, hogy jobban erjedjen. A nagyobb darab epreket félbevágtam, a kisebbeket úgyhagytam. Az éjszaka alatt jó sok levet ereszt. Ekkor összeturmixolom és gézlapon, szűrőn keresztül hagyom lecsöpögni. Ehhez is kell egy nap. Be lehet tenni  a hűtbe is. Amikor a gyümölcslé átcsöpög, akkor a levet lemérjük. 1 kg eperből lett  8 deci.Ehhez tettem 0,5 kiló cukrot és összeforraltam.
A forró szörpöt a kitisztított üvegekbe töltsü, majd 1 kiskanál tartósítószert öntsünk fel 1 deci vízzel és kisebb celofánpapírt mártsunk meg és zárjuk le az üveget vele, jöhet a kupak a tetejére.
Újságpapírba csomagolva, takaró alatt száraz dunsztba pihenjen a teljes kihűlésig.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails