2011. március 6., vasárnap

Marokkói pácolt citromok


Kaptam egy kisebb kosár ciprusi citromot, az a jellegzetes keserédes fajta, amiről Lawrence Durrell is írt.
Sok fejtörést nem okozott; citromlekvárban és marokkói pácolt citromban gondolkodtam.
Idő- és strapabírás hiánya miatt, a konyhai munkálatokat az utóbbival kezdtem. Már csak azért is, mert a hétvégi vendégjáráshoz szükségem volt erre a citromos savanyúságra egy tagine legfőbb hozzávalójaként.
A citromos savanyú – a likőrhöz hasonlóan – időigényes, heteken át kell érlelni. Egyszer már belevágtam, sterilizáltam az üveget, vagdostam a citromokat, sóztam a rétegeket, de sajnos 2-3 hét után penészfoltok vetettek véget a mulatságnak.
Most Stahl Juditnál felfedeztem egy amolyan last minute változatot, hűtőszekrényben 2-3 nap után már használható ez az expressz savanyúság, nosza hát belevágtam! A premiere ma volt, remekül sikerült!


Marokkói pácolt citrom

Hozzávalók 1 üveghez:
3 db citrom, 2, 5 kiskanál só, 1 kiskanál koirander mag, 2 babérlevél.
A páchoz: 5 dkg cukor, 5 dk só, 2,5 dl víz.

A citromokat vágjuk negyedekbe és lobogó forró vízbe főzzük 5 percig. Ezután tegyük át a citromokat hideg vízbe. Erre azért van szükség, hogy elveszítsék kesernyés ízüket.
A pácléhez forraljuk össze a sót, a cukrot, és a vízet 3 percig.
Csepegtessük le a citromokat, majd fektessük csatos üveg aljába. Szórjuk meg sóval, jöhet a következő réteg citrom, majd ezt is szórjuk meg sóval. Szórjuk meg néhány szem korianderrel és tegyük bele a baérlevelet. Öntsük fel annyi langyos páclével, amennyi ellepi a citromot.
Zárjuk le a z üveget és tároljuk a hűtőszekrényben. Így eláll 1-2 hónapig is.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails