2010. szeptember 9., csütörtök

Mancika drágám, önt hogy hívják?



Előre bocsájtom, a hölgy több nevet is használ, nekem Komárom megyében Mancikaként mutatkozott be, egy furtai receptes gyüjteményben pedig Kata-ként ismertem rá. Nem tudom mi a valós, egy biztos, hogy finom és napokig omlós. És még a válogatós lányom is csipegetett belőle. Én még ilyen gyereket egyébként nem láttam, sütni-főzni, a konyhában sertepertélni imád, a kész süteményeket viszont nem nagyon eszi, pedig korábban a jó evők táborát gyarapította.

Mancika (vagy Kata?)szelet
Ezt össze gyúrjuk, három cipót formálunk és tepsit hátán kisütjük.

A tésztához: 30 dkg liszt, 10 dkg porcukor, 1 csomag szalakáli fele , 1 tojás , 10 dkg vaj.

Krémhez: 2 dl tej , 1 vaníliás cukorral felforraljuk és hozzáadunk 1 dl tejjel kikevert másfél kanál lisztet , kihűlésig keverjük. 20 dkg cukrot , 20 dkg vajjal jól elkeverjük adunk hozzá ½ dl rumot. Ezt összekeverjük az előzőleg elkészített péppel.

5 megjegyzés:

Bianka írta...

Csodálatos

Ms. Poppy írta...

Én kezet fognék a lányoddal, mert én is ilyen vagyok: a konyha az örök szerelem, de megenni a készülő sütiket, azt nem.:)
Ez a süti nálunk Kata vagy Kató szelet, de akárhogy is hívják, nagyon mutatós.:)

Névtelen írta...

Polgáron ez a Marika szelet, csak csokibevonattal, és az egyik fehér krém helyett kakaós krémmel.
Bözsi

Ildy írta...

Tőlem Zsuzsika is lehet, nagyon ínycsiklandozó!

Marmalade írta...

Valahol már biztos van egy Zsuzsika szelet - mint ahogy a furtai receptes könyv megemlít egy Józsi szeletet is...hasonló, csak a krém kávés...az sem lehet rossz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails