2010. május 15., szombat

Görögországra hangolva

Szikoti Kotopulu me Mila / Csirkemáj almával


Paris almája egykoron különlegesnek számított, Héra almafáját is a Heszperidák őrizték, ma elég gyakori gyümölcs, mégis a görög konyhaművészetben az alma annyira nincs jelen. Az egyik legnagyobb almatermő területük a tesszáliai Pélion-hegység közelében található, ahonnan a tengeri teheráruforgalmon keresztül hordják szét a gyümölcsöt a többi szigetre.
Ezt az  egyszerű ételt Korfu szigetén kóstoltuk, ahol anno egy útikönyv megírása miatt hetekig időztünk és ahol nem csak a kockás abroszos tavernák világa adta a kulináris örömöket, hanem alkalmanként betekintést nyerhettünk a vendészerető helyiek fazékjaiba, az egyszerű házias konyha ízeibe.

Szikoti Kotopulu me Mila / Csirkemáj almával

Hozzávalók: 60 dkg csirkemáj, 2 fej vöröshagyma, 3 evőkanál vaj, 3 evőkanál olivaolaj, 1,5 deci fehérbor, 1 nagyobb alma, 1 kiskanál oreganó, só, bors.

A hagymát felszeleteltem és a vaj-olaj  keverékében megpfonnyasztottam. Hozzáadtam a megtisztított, májat és megpirítottam. Fűszereztem sóval, borssal, oregánóval. Az alma héját meghámoztam és felszeleteltem, majd a májhoz adtam. Felöntöttem egy kevés fehérborral és beforraltam. Burgonyával tálaltam.

2 megjegyzés:

Maimoni írta...

Megbízhatna engem is valaki egy jó kis útikönyv írásával... bizony, elidőznék néhány hétig jópár helyen.:))
A múltkor a bárány máját pont így készítettem, nem is gondoltam, hogy görögös az étel. Nagy sikert aratott.

Marmalade írta...

Hát ezt ki kellett "érdemelni"; próbaírás, korábbi helyismeret, meg görög nyelvtudás (no ez utobival nem én, hanem a párom rendelkezett)kellett.És fürdőzésre sem jutott idő, mert be kellett járni a településeket, szállásokat, apartmanokat és szobákat keresni és megnézni. Szóval munka volt a javából!...de na ná, hogy belevágnék újra :-))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails