2010. április 22., csütörtök

Diós szelet

Ez az én sárga sütim, ahogy múltkor Ági elnevezte. Nálunk diós szeletként vonult be a repertoárba. A sütivel évekkel ezelőtt, egy karácsonyi vendégjárás közepette találkoztam, megízleltem és egyből el kellett kérnem a receptjét,annyira finom volt.
Ám a recept hibásan érkezet hozzám, nevezetesen a tojás fehérjéje és sárgája fordítva lett leírva. A sárgája ment a tésztába, fehérje a mázra. Kicsit furcsáltam, de hát ha így van, akkor így  van! A végeredmény viszont valami katasztrófa volt, cipőtal- szerű, állagú tészta, habbal.
A recept azóta korrigálva lett (fehéje a tésztába, sárgája a mázba!) és kiegészült 2 evőkanál kakaóporral is. Isteni finom!

Diós szelet



Hozzávalók:
  • 5 tojás habja
  • 20 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 20 dkg darált dió
  • 10 dkg liszt
  • 2 evőkanál kakaópor

Máz:
  • 5 tojás sárgája
  • 20 dkg cukor
  • 1 vaníliás cukor

A tojások fehérjéjét verd fel kemény habbá. Keverd krémesre a vajat a cukorral. Add hozzá a darált diót, a lisztet, a kakaóport. Legvégül forgasd bele a kemény tojáshabot.
Egy  20x30-as tepsit sütőpapírra kibéleltem és beleöntöttem a masszát.
Előmelegített sütőben kb 20-25 perc alatt megsült

A tojások sárgáját összedolgoztam a cukorral és a vaníliás cukorral és a kisült, forró tészta tetejére kentem. A biztonság kedvéért én még egy-két percre visszatettem a forró sütőbe, hogy a teteje megszikkadjon, de ez a művelet elvileg elhagyható.
Kihűlve szeletelhető.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails