2010. február 7., vasárnap

Balaton-felvidéki mogyorós szelet



Gimnazistaként egyik kedvelt nyári időtöltésem volt, hogy a Balaton-felvidéken töltött hetek alatt az időt agyonüssem; jártam a hegyoldalt a kis noteszemmel és gyűjtöttem a recepteket. Valaki odaengedett a tűzhelye mellé, valaki kezembe nyomta a saját receptes füzetét, hogy másoljam ki a nekem megfelelőt. Hát ott ültem nála órákig….
Ittam a jó kis házi szörpöket, csodáltam a kamra tartalmát, a frissen eltett savanyúságokat…

A szomszédság nagy része Győrből, Mosonszentjánosról származott, a hegyoldal egykori gazdái Akaliban éltek, és persze volt külön „Pesti-telep” is. Én főleg - városi lány – lévén az echte vidéki receptekért rajongtam.
Nemrég kezembe került ez a kis jegyzetfüzet, oldalai már kissé viseltesek (szakadás, zsírpecsét stb.), mostanában nem nagyon használtam, mivel a füzet igencsak szétesőben van, és a bevált recepteket már amúgy is átmentettem egy másik füzetecskébe.

Ezt a mogyorós szeletet is a Balatonon ettem először és utoljára, vagy 20 éve. Aztán szépen megfeledkeztem róla, hát most leporoltam kissé.
Mogyorós szelet

  • 150 g margarin, puha
  • 150 g cukor
  • 4 tojás
  • 200 g liszt
  • 100 g darált mogyoró
  • 1 kiskanál szódabikarbóna
  • 4 evőkanál keserű kakaópor
  • 5-6 evőkanál szilvalekvár

Mázhoz:
  • 150 g porcukor
  • 2 evőkanál keserű kakaópor
  • 3 evőkanál forró víz
  • 1 evőkanál vaj

A puha vajat keverd krémes állagúra a cukorral, majd egyenként add hozzá a tojást. Minden egyes tojás után újra elkeverve. Add hozzá a kakaóport, a darált mogyorót és a szódabikarbónával elkevert lisztet.
Egy közepes tepsit bélelj ki sütőpapírral és öntsd bele a masszát.
Előmelegített sütőben úgy 180 fokon süsd 20 percig. Hagyd teljesen kihűlni. Vágd félbe a tésztát és kend meg szilvalekvárral (Nálunk most áfonya volt idehaza).
A csokikrémhez keverd össze a porcukort a kakaóporral, öntsd hozzá a forró vizet és dobd bele a vaja. Keverd össze és kend a süti tetejére.

csokimáz, kakaós, mogyoró, süti

1 megjegyzés:

Tündér írta...

De jó kis recept! Jól tetted, hogy begyűjtötted és megosztottad velünk:)!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails