2010. január 28., csütörtök

Nyammm, túrófánk!


 Kifejezetten ilyen zimankós édesség. Gyerkőc beteg (szerencsére már gyógyul), én meg itthon vagyok vele.Ráérősen sütögetek, mint azokban az időkben, amikor még csak én vigyáztam rá és miénk volt az egész nap...
Imádom, hogy nem kell ennek a fánknak a tésztájával annyit babrálni, csak összekeverem, hűtő...és aztán a kanalazgatás; először az olajba, majd a szájba :-)) Rendkívül finom juhrszirppal és fahéjas porcukorral megszórva!
A recept Dolce Vita érdeme, könyvében ricottából készítette.
Túrófánk

Hozzávalók:
  • 25 dkg túró,
  • 7 dkg liszt,
  • 5 dkg cukor,
  • 1 tojás + 1 ojs sárgája,
  • 2 kiskanál sütőpor,
  • reszelt narancshéj,
  • néhány kocka étcsoki feldarabolva

 Dolgozd össze a túrót a cukorral, liszttel, sütőporral. Add hozzá a tojásokat, és  a falaprózott étcsokit. Pihentesd a masszát a hűtőben.

Melegítsd fel az olajat, majd kiskanál segítségével formázz belőle kicsi golyókat és kezd el az olajbn sütni.
Szűrőlapáttal vedd ki a megsült fánkokat, és papírszalvétára rakva itasd fel a róla a zsiradékot!

Tálaláskor szórd meg fahéjas porcukorral, juharsziruppal!
(Az egészségtudatosság jegyében azért Ré hidegen sajtolt napraforgóolajat használtam a sütéshez. )

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails