2009. december 20., vasárnap

Bedobós mákos


A karácsonyi készülődés java a pakolás, csomagolás, sütés, még előttem áll. Ajándékvásárlás, bevásárlás, sorban állás már mögöttem. Mézeskalács és panattone  kipipálva. Fehércsoki likőr behűtve, mandarin és kökénylikőr leszűrésre várakozva Jöhet is mindjárt a flódni sütés, holnap meg a last minute szaloncukorgyártás.Bejgli anyunak köszönhetően szintén van!

Ez a süti, az elmúlt hét terméke, a receptet egy kolleganőmtől szerzeményeztem. Igazából nem tudom miért bedobós; számomra ez a szó könnyedséget sugall, csak bedobálom oszt’ készen van. De nem! Méricskélni kell, külön ezt, külön azt, grammozni, dekázni.
Viszont nagyon finom! Én most püspökkenyérformába sütöttem, hagyományosan egy tepsi is megfelel erre a célra.


Bedobós mákos

20 dkg maragrin, 40 dkg porcukor, 2 tojás, 2 vaníliás cukor, 2 kiskanálnyi szódabikarbóna, 40 dkg liszt,
4 dl tej, 15 dkg egész mák,
Máz: 15 dkg porcukor, 1 evőkanák keserű kakaópor, 3 evőkanál forró víz, 7 dkg margarin


Keverd össze a puha margarint a porcukorral. Add hozzá a tojásokat egyenként. Majd a vaníliás cukort. Ezután forgasd bele a szódabikarbónával elkevert lisztet, a tejet és a mákot.
Öntsd a masszát, vajjal, liszttel megszórt tepsibe és kb. 180 fokon süsd 25-30 percig.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails