2008. október 16., csütörtök

Banános, csokoládés dzsem

Ági banános csokis sütijét nézegetve eszembe jutott (naná, hogy megsütöm!; meg, hogy két gyerek mellett mennyi finomság készítésére van még ideje! Bezzeg nekem, anno eggyel, szerintem ez idő tájt még ülni sem tudtam rendesen…de ez nem is ide tartozik)…Szóval eszembe jutott egy isteni házi készítésű csokis-banános dzsem, amit én még augusztusban, a nagy lekvárfőző korszakomban késztettem, de idő hiányában még nem tettem fel a blogra.

A recept nagy előnye, hogy egész évben aktuális!

Banános, csokoládés dzsem




Hozzávalók: (400 ml-hez): 300g bananán kb. 3.4 nagyobb darab,210 g cukor, 80g étcsokoládé, 20 ml rum,
100 ml víz

A banánt karikára vágtam, megszórtam cukorral, felöntöttem vízzel és folytonos kevergetés mellett (fakanállal) rotyógósra forraltam. Ekkor botturmix segítségével pürésítettem, majd visszatettem a tűzre, hogy még egyet rottyanjon. Beletördeltem a csokoládét, meglocsoltam rummal és átkevertem.

2 x 200 ml-es sterilizált üvegbe töltöttem és lezártam.

Hűvös helyen 3 honapig  tárolható.Felbontás után mindenképpen hűtőszekrényben kell tárolni. Ekkor már csak nagyjából egy hétig áll így el.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails