2008. május 6., kedd

Snickers Pie


Családunk tele van makacs kosokkal és konok bikákkal, úgyhogy 8 nap alatt 4 ünnepi tortát, és 3 tepsis sütit sütöttem.
Aztán következett egy kis szusszanás, majd szombaton sikerült egy egyszerű mandulás, narancsos portugál sütit elbaltáznom; ilyen „szalonnás” állagú sütit még kezdő koromban sem produkáltam.

Na de aztán a renomémat sikerült anyák napjára vissza szereznem ezzel csodás sütivel, aminek a receptjét Alpineberrytől kölcsönöztem. A Snickers pie elkészítése egyszerű, kezdőknek is ajánlom, mert látványos és finom, úgyhogy a siker garantált.

Minimális változtatásokat azért végeztem a recepten:

-         Mivel nem szeretem annyira a Snickers szeletet, helyette peanut buttert (sósmogyoró krém) használtam.

-         A vanília esszenciát kihagytam.

-         A csokimázhoz tortabevonót használtam, amit egy kevés olajjal higítottam, míg az eredeti recept félédes csokoládé és 3 evőkanál tejszín összeolvasztását javasolja a torta tetejére.

Snickers Pie

 Tésztaalap: 2 csésze (2,5 decis csésze az alap) darált háztartási keksz, 2-3 evőkanál barna cukor, 120 g vaj, megolvasztva.
Csokis réteg: 120 g vaj, 100 g étcsokoládé, 5 evőkanál liszt, 1 kiskanál keserű kakaópor, ½ kiskanál sütőpor, ½ csésze cukor, 1 egész tojás, 1 tojás sárgája, 1 kiskanál vanília esszencia.

2-3 db snickers szelet szétnyomkodva, vagy 3-4 evőkanál peanut butter.
 Krémsajtos réteg: 250 g mascarpone (eredetileg 150 g), ½ csésze cukor (eredetileg 1/3 g), 1 egész tojás, 1 tojás fehérje, 1 kiskanál vanília esszencia.
Bevonat: 100 g ét tortabevonó, 2 evőkanál olaj.

 A tésztaalaphoz a darált kekszet összekevertem a barna cukorral és az olvasztott vajjal, majd kibéleltem vele egy kerek pite-tál alját és oldalát. Előmelegített sütőbe, alacsony hőfokra 5 percre betettem.
 A csokis krémhez mikroba, összeolvasztottam a vajat és az étcsokoládét. (Eredetileg gőz fölött kellene)
Összekevertem egy tálkába a lisztet, a kakaóport és a sütőport. Habverővel krémessé kevertem a tojásokat a cukorral. Majd a kakaós liszthez hozzáöntöttem a cukros tojásokat és a kihűlt vajas étcsokoládét. Átkevertem és a tésztára öntöttem, sütőbe téve 15 percig sütöttem.
 Hagytam kihűlni (kb 10 perc) majd a tetejére sósmogyoró krémet kanalaztam. Nem összefűggően, hanem pöttyökbe.(Eredetileg snickers szeletet kell a csokis réteg tetején szétszórni.)
 A krémsajtos réteghez a két tojás fehérjét a cukor felével habbá vertem.  Hozzákanalaztam a mascarpone sajtot és maradék cukrot. Majd a tojás sárgáját.  Ráöntöttem a csokis krémre és visszatettem a sütőbe. Nekem úgy 25-30 perc sütés kellett ahhoz, hogy a krémsajtos réteg ne remegjen már úgy mint a kocsonya és szilárd legyen, míg az eredeti recept – ha jól emlékszem – 15 perc sütést ajánl.

 Amikor elkészült hagyom hűlni, majd a tetejét csokis réteggel vonom be. Ehhez a mikróba 1-2 evőkanál olaj hozzáadásával felolvasztottam a tortabevonót.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails