2008. március 18., kedd

Feketeerdő krémsajttorta


A Zuramnak két kedvenc tortája van, az egyik a feketeerdő, a másik a krémsajttorta. Most az utó szülinapi bulijára megpróbáltam a kettőt ötvözni. A krémsajttortát készíteni mindig hálás feladat; könnyű és gyors az összeállítása, a végeredmény pedig igencsak látványos.


Feketeerdő krémsajttorta

Hozzávalóka tésztához: 200 g kakaóos keksz (győri omlós) ledarálva vagy még a zacskójában egy sodrófával szétzúzva, 100 g olvasztott vaj.

Krémhez: 250 g natur krémsajt (Parmalat), 250 g  Philadelphia, (lehet csak Philadelphia, vagy Mascarpone is), 18 dkg cukor, 3 tojás, 3 evőkanál tejföl, 2 evőkanál étkezési keményítő, egy üveg magozott meggybefőtt, 1 zacskó piros gyümölcszselé


A tésztához a kekszmorzsát összemorzsoltam az olvsztott vajjal és kibéleltem vele egy 20 cm-es tortaforma alját és oldalát.
 A krémhez szétválasztottam a tojásokat, és a fehérjét egy evőkanál cukorral kemény habbá vertem.
Egy nagy tálba összekevertem a krémsajtokat a cukorral, a tojás sárgájával, a tejföllel, az étkezési keményítővel, majd beleforgattam a tojáshabot is.
3-4 evőkanál krémmel kikentem a torta alját, majd a pereme mellett körbetettem meggyszemekkel. Erre ráöntöttem az egész krémet és előmelegített sütőben kis lángon kb. 90 percig sütöttem. Az első 60 percre letakard a tetejét fóliával.

Megjegyzés: Volt már úgy, hogy a krémsajttortám 60 perc alatt is megsült. Akkor jó, amikor már nem lötyög a krém.

 Amikor kihűlt tetejét meggyszemekkel fedtem be és gyümölcszselével leöntöttem, amit meggylé hozzáadásával kevertem ki.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails