2008. január 30., szerda

Tekerem, csavarom….. csavart csokis kalács

A fenti mondandattal akár a twist tanítása is kezdődhetne. De én most nem vállalkoznék tánc tanításra, pláne így az éteren keresztül, ellenben megosztok egy isteni kakaós kalács receptet, amit pár hete fedeztem fel.
A kakaó és a csokoládé szóra mindig felcsillan a szemem, és általában előnyben részesítem azokat a dolgokat, amiben ez is benne van. Ez a csavart kalács a nutellás Hokkiaidó milk loaf óta a szintén nagy kedvenc idehaza. Az összeállítása sem olyan ördöngös dolog, mint ahogyan a leírásban tűnik, a lelke a hajtogatásban rejlik. Érdemes belevágni kezdőknek is.

Az eredeti itt olvasható.


Csavart csokis kalács
(Chocolate Swirl Bread)




A töltelékhez: 20 g liszt, 50 g cukor, 1 tojás fehérje, 80 ml tej, 18 g kakaópor, 10 g vaj.

A tésztához: 300 g kenyérliszt, (én rétes és finom liszt egyenlő arányú keverékét használtam),  12 g tejpor, 5 g instant lesztő, 4,5 g só, 40 g cukor,  1 tojás sárgája, 125 g tej, 18 g vaj.


A töltelékhez öszekevertem a cukrot lisztettel és a tojásfehérjével.
Majd hozzáaadtam a langyos tejet, a kakaóport, és alacsony hőfokon besűrítettem.Legvégül belekvertem a vajat is majd félretettem hűlni. Folpackra öntöttem és kb. 14x14 cm-es formára igazítottam. Így tettem be a hűtőszekrénybe dermedni.
A tésztához valókat robotgép segítségével összedolgozom. Majd félretettem és szobahőmérsékleten addig pihentettem, amíg a duplájára nőtt. Kézzel egy kicsit átdolgoztam és a hűtőszekrényben pihentettem egy órára.

A hűtőből kivéve kb. 25 x 25 cm-es négyzetre nyújtottam.

Ennek a közepére tettem  a csokis masszát és a széleit ráhajtogattam, hogy teljesen befedje.

Majd újra nyújtottam kb.45 x 21 cm-esre és mint a pogácsa-tésztát háromrét hajtottam, majd félbe. Egy órát pihentettem a hűtőbe és újra hajtogattam.

Kinyújtottam egy keskeny, de vaskos téglalappá (kb. 14 x 30 cm). Majd késsel, hosszában félbe vágtam a tésztát, de ügyelve arra, hogy a vége (úgy 3cm-es szakasz) egybe maradjon. Igy könnyebb összetekerni a két szárat. Püspökkenyér formába tettem és hagytam, hogy megdagadjon (kb. fél óra).   
 Előmelegített sütőben, 190 fokon 35 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails