2008. január 8., kedd


A Salade Nicoise, vagyis a francia eredetű nizzai saláta már régóta a kedvencem. Lehet hogy azért, mert több olyan összetevője is van (francia bab(ceruzabab), tonhal, kapribogyó), amit önmagában is imádok.

A neten több verziója is fut, de a stabil alapokat a főtt tojás, a főtt burgonya, zöldsaláta, tonhal, fekete olajbogyó, és/ vagy kapribogyó jelenti. Amit aztán szardellával egészítenek ki. Vinaigrette mártással nyakon öntve.


Nizzai saláta
(Salade Nicoise)


Hozzávalók 2 adaghoz: 3 db héjában főtt burgonya, 2 db főtt tojás, két maroknyi jégsaláta, két maroknyi zöldbab, 1 tonhal konzerv, 3-4 szem koktél paradicsom, ízlés szerint nagyszemű olajbogyó, kapribogyó, szardella a tetejére.

Öntet: 1-2 gerezd fokhagyma, 1 evőknál mustár, 2-3 evőkanál borecet, fél citrom leve, csipetnyi só, 1-1,5 deci olívaolaj.

 Az elkészítését természetesen a burgonya és a tojás megfőzésével, a zöldbab megpárolásával kell kezdeni. Folytatni pedig csak azután, hogy ezek már ki is hűltek.

Ekkor karikára vágtam a burgonyát, ez lett az alap. Ráhalmoztam a zöldbabot, a zöldsalátát, megszórtam kapribogyóval, tonhallal, szardellával, olajbogyóval, félbevágott paradicsomokkal és rálocsoltam az elkevert öntetet. Legvégül odabiggyesztettem a negyedbe vágott tojásokat is.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails