2008. január 21., hétfő

Lilahagymás-olajbogyós-fetás lepény



 Good Food recept és minden van rajta, amit szeretek. Alaptésztának eredetileg mélyhűtött leveles tésztát ajánl, én inkább egy fél adag házi pizzatésztát gyúrtam hozzá.

Forrás:101 vegetáriánus étel (Good Food)

Lilahagymás-olajbogyós-fetás lepény

Hozzávalók: 25 g vaj, 2 nagy fej lilahagyma, vékonyra felszeletelve,  2 evőkanál cukor, 2 evőkanál balzsamecet, 10 dkg feta sajt, 10 dkg nagy szemű, magozott olajbogyó, 1 evőkanál olíva olaj.

 A pizzatésztához: 30 dkg liszt, 1,5 dkg friss élesztő, kb.2 dl meleg víz, fél kiskanál só.

A tésztához kevés vízben,egy fél kiskanál cukor hozzáadásával az élesztőt megfuttatam, majd az összes hozzávalót összekevertem,  egy kicsit átgyúrtam, és meleg helyre félretettem. 30 perc alatt a duplájára nőtt.
 Egy serpenyőben felolvasztottam a vajat, rádobtam a vékonyra felszeletelt lilahagymát és hagytam karamellizálódni. Megszórtam a cukorral, majd a balzsamecettel és folyamatos kevergetés mellett összesűrítettem (már amennyire ezt lehet).

 A pizzatésztát lisztezett deszkán kinyújtottam. Egy kisebb (22 x 22 cm) tepsit kiolajoztam, liszteztem és a tésztával kibéleltem. Ráterítettem a kihűlt hagymás keveréket, szétmorzsoltam rajta a fetasajtot és megszórtam az olajbogyókkal. Meglocsoltam az olívaolajjal és előmelegített sütőben 15-20 perc alatt készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails