2007. augusztus 22., szerda

Budapest, Budapest, te csodás

Ezt az ételt imádom! Többnyire étteremben ettem karajból, bélszínből, épp mikor, hol, miből készítették. (De azt hiszem, hogy a bélszínnel az autentikus) A hirtelen, kevés zsiradékon sült húst nagyon jól kiegészíti a pörköltös alap, a zöldborsós, gombás, csirkemájas ragu.

Én most az aktuális kedvencemből, a szűzpecsenyéből csináltam.

Budapest szűzpecsenye a kényelmes asszony módjára



Hozzávalók: 50 dkg szűzpecsenye (másfél újnyira felvágva 7 szelet jön ki belőle), 1 nagy fej hagyma (vagy 2 közepes), 30 dkg zöldborsó (konzerv), 30 dkg csirkemáj, 1 kis doboz bébi répa konzerv, 2 fej csiperke gomba, só, bors, 1-2 kiskanál piros paprika.

A szűzérméket felszeleteltem és kiklopfoltam. Sóztam, borsoztam és leheletnyi vékonyan lisztbe forgattam. Zsiradékon enyhén megpirítottam a hagyma 1/3- részét és ráfektettem a hússzeleteket.  A tálat lefedtem és úgy főztem-pároltam tovább. Félidőnél megszórtam majorannával is.

Ezalatt:

A hagymát apróra felvágtam és a 2/3-t kevés olajon fonnyasztottam, majd rászortam a csirkemájat, és a gombát és együtt pirítottam tovább. Hozzáadtam a zöldborsót és felöntöttem 1 – 1,5 dl vízzel, hogy a levében párolódjon. Sóztam, borsóztam, majd amikor már minden megpuhult megszórtam piros paprikával, ami besűríti a szószt, és hozzáadtam a leszűrt bébirépákat is. Az egészet összerottyantottam.

 Megjegyzés:
Azért hívom „kényelmes asszony módján”, mert (az vagyok, persze) eredetileg a Budapest-raguhoz egy fűszerpaprikás alapot kellene készíteni sertéscsontból, majd leszűrni. Paprikát, parpadicsomot, gombát, májat lepirítani és ezzel a pörköltlével felönteni, felforralni. És persze friss zöldborsót illene használni, amit külön vízben főznek meg. De így gyorsabb volt.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails