2007. június 15., péntek

Keleti fagylalt naranccsal, kardamommal

Ez idáig nem voltam nagy gyümölcsfagyi rajongó, most viszont sorra gyártom őket. A dolog már odáig fajult, hogy egy ismerőstől kapott dobozos fagylaltot már fanyalogva ettünk a párommal, sűrűn egymásra nézve, hogy mennyire jobb is a házi fagyi!

A tesztelés alatt ez lett a kedvenc, fantasztikus, ahogy a narancs és a kardamom íze találkozik.

Keleti fagylalt naranccsal, kardamommal



Hozzávalók: 3 dl tej, 3 dl habtejszín, 3 tojássárgája , 1 csésze cukor (2,5 decis bögrében, tele), 1 csomag vaníliás cukor, 1 kiskanál őrölt kardamom, 1 kiskanál vanília kivonat (a madagascari bourbonra esküszöm, Culinaris szerzemény),  1 kiskanál narancsvíz (szintén Culináris), egy narancs reszelt héja, fél narancs kifacsart leve.


Elkészítése: A tejet, a tejszínt és a vaníliás cukrot felmelegítettem, majd félretettem hűlni. A cukor 2/3-t és 3 evőkanál vizet karamellizáltam egy lábosban. (Eltartott egy ideig.). Ráöntöttem a meleg tejszínes tejet, és addíg kevergettem, amíg a karamelldarabok feloldódtak. A tojások sárgáját összekevertem a maradék cukorral és hozzáadagoltam a langyos karamellás tejet. Elkevertem és visszatettem a tűzre főzni, belekevertem a narancsvirágvizet és az őrölt kardamomot. Krémesedésig kevergettem, majd lehűtöttem.Ekkor belekevertem a narancs reszelt héját és a levét. Fél órát pihentettem a hűtőszekrénybe, majd a fagyigéppel befejeztem.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails