2007. június 3., vasárnap

Gyömbéres, citromos szelet – VKF5



  Végül nem is kellett annyira választanom, mivel ebbe, a családom és barátaim által igen csak kedvelt süteménybe mindkettőből jutott bőségesen. Gondolkodtam még azon, hogy kipróbálok valami újabb gyömbéres sütit a netről, de idő hiányában mégiscsak inkább a bevált, régi fogás mellett döntöttem. Majd legközelebb.

Gyömbéres, citromos szelet

Hozzávalók: 
  • 30 dkg liszt, 
  • 2 kiskanál mézeskalácsfűszer,
  • 1kiskanál gyömbérpor,
  • ½ kiskanál őröl fahéj, 
  • 2 kiskanál kakaópor,
  • 1 kisknál szódabikarbóna, 
  • 1 kiskanál sütőpor,
  • 10 dkg margarin,
  • 5 kiskanál virágméz,
  • 1.5 dl felforrt víz, 
  • 10 dkg barna cukor, 
  • 2 dl tej, 
  • 2 tojás
Citrommázhoz: 
20 dkg porcukor, 1 evőkanál margarin, 2 evőkanál víz,

2 kiskanál gyömbérpor, 1 citrom.

Elkészítése: Először összekevertem a száraz anyagokat: a lisztet,  a mézeskalácsfűszert, a fahéjat, gyömbérport, kakaóport, sütőport, szódabikarbónát és a barnacukrot. Mikróba felolvasztottam a margarint, hozzádtam az 5 kanál mézet és a másfél deci meleg vizet. Elkevertem és a lisztes anyaghoz öntöttem. A 2 egész tojást összekevertem a tejjel és ezt is a liszthez öntöttem. Fakanállal összekevertem, elegyítettem az egészet. Sütőpapírral kibélelt tepsibe (22 x 22 ) öntöttem és előmelegített sütbe, közepes hőfokon 35 percig sütöttem. Néhány percig félig nyitott sütőajtónál hagytam hűlni, majd kivettem a tepsiből és egy rácsra tettem.
A mázhoz felolvasztottam a margarint, hozzákevertem a porcukrot, a citromlevet. Amikor krémssen folyóssá vált levettem a tűzről, kicsit hűlni hagytam, belekevertem a gyömbért és a sütire kentem.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails