2007. május 21., hétfő

Szezámmagos karika

Ez nálam gyenge pontnak számított. Már én is túl voltam néhány kenyérféleség kipróbálásán (Jamie, és Stahl-recepten), de valahogy mindig a kéreg volt az erősebb. Nem éreztem rá az ízére, nem kaptam el a ritmust, így a kenyerek többsége ehetetlen volt.

Most viszont kezdek belelendülni. Már túl vagyok egy hajdina kenyeren,  Mamma francia szezámmagos kenyerén, és a svéd Anne zsemléin.

Legutóbb a Holló és társa kiadó Kenyérsütés otthon c. könyvéből készült szezámmagos karikákat késztettem el.
Szezámmagos karikák


Hozzávalók: 50 dkg liszt, 4 dkg élesztő, 1 teáskanál cukor, 1, 25 dl joghurt, 1 teáskanál só, 2 evőkanál olívaolaj,szezámmag, 1 teáskanál ékezési keményítő.

 Ebből az adagból 12 karika lesz, nekem elég volt 6 darab, így mindennek csak a felét vettem.

Elkészítése: Az élesztőt, a cukorral és 1,25 deci meleg vízzel felfuttattam (pontosabban a  fele mennyiségű liszthez kb. 0,8 deci vizet), kb. 15 percig pihentettem. Majd egy nagy tálba beleszórtam a lisztet, az élesztőt, a joghurtot, a sót és az olajat. Néhány percig géppel dagasztottam, majd kézzel átgyúrtam. Letakarva egy órát pihentettem. A tésztát 12 egyenlő darabra (mint említettem én fele tésztát csináltam és 6 karikát) osztottam,  egyenként kb. 18-20 cm-es rúddá sodortam, majd karikára formáztam.

Egy sütőlemezre sütőpapírt tettem és a karikákat ráhelyeztem. Ismét egy órát pihentettem.

Az étkezési keményítőt 8 evőkanál vízben elkevertem és felforraltam. Ezzel bekentem a karikákat, majd megszórtam szezámmaggal. Úgy kb. 200 fokra előmelegített sütőben 12 perc alatt megsült.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails