2007. május 8., kedd

Erdei gombás, spárga rizottó

Sárga itt, és itt, rizottóként ott, és egy nagyon jó összefoglaló-ajánló emitt.

Tagadhatatlan, hogy engem is megérintetet a Good Food májusi spárgás rizottója, kiegészülve – a nálam már meghonosodni látszó -  mirelit erdei gomba szekvióval.

Erdei gombás, spárga rizottó

Egy olasz szakácstól hallottam, hogy a rizottó akkor igazán tökéletes, ha kissé ragacsos, krémes az állaga. Ezt pedig úgy érhetjük el, ha a nedves anyagokat (vizet, húslét, bort) szinte „kortyonként” adagolva löttyintjük a rizshez, nem pedig egyszerre főzzük meg a vízben.

Hozzávalók
: egy bögre (kb. 20 dkg) basmati rizs, egy csomag zöld spárga (6-8 db), egy fej vöröshagyma, egy bögre erdei gomba mix, kb. 6 dl húleves-lé, 1 dl fehér bor, bors, ½ kiskanál sáfrány, 1 kiskanál curry, reszelt parmezán.

Elkészítése: kevés olajon megpároltam az apróra vágott hagymát, rászortam a rizst, egy kicsit átpirítottam, majd kevés (kb. egy deci) alaplével felöntöttem, hagytam, hogy magába szívja, kevergettem, öntöttem, majd amikor a risz már félig megpuhult hozzáöntöttem a bort is. Beletettem a felszeletelt spárgát, tovább pároltam, majd az erdei gombát és hozzáadtam egy újabb kis adag lét. Fűszereztem curryvel, sáfránnyal, sóval, borssal. Majd így játszadoztam tovább: öntöttem – kevergettem mindaddig, míg az összes hozzávaló meg nem puhult, a rizottó kásásan krémes nem lett. Tálaláskor megszórtam parmezánnal.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails