2007. április 19., csütörtök

Pad thai

Csirkés sült tészta thai módra.

 Ritka az, amikor a 3M találkozik. A Meglátni, Megkívánni és Megfőzni ma szerencsés konstellációt alkotott.

Véletlenül elcsíptem az egyik kedvenc műsoromat a TV Paprikán.  Döme Világevő műsorában ma egy thai étterembe látogatott el, ahol a pad thai is szerepelt. Nálam győzött és mivel szójabab híján szinte minden volt itthon laktató ebéd kerekedett belőle. A net-en jónéhány verzió létezik, az enyém kisebb változtatásokkal (lásd.: megjegyzés) a tvpaprika nyomdokán halad.


A pad thai, a thai konyha egyik legjellemzőbb,és talán a legismertebb étele, amelynek régiónként számos változata létezik  – szakácstól és a hozzávalók minimális változtatásától függően.

Hozzávalók: kb. 200 g rizstészta, v. üvegtészta, 2 gerezd fokhagyma felaprítva, egy szál újhagyma karikára vágva, fél, de duci csirkemell kockára vágva,  2 kiskanál halszósz, 1 kiskanál tamarind-paszta 4 kiskanál vízzel elkeverve, 1 kiskanál osztriga szósz, 2-3 evőkanál szójaszósz, egy kis doboz szójababcsíra (ez most épp kimaradt), 1 tojás, 1 kiskanál méz, olaj.
Előkészületek: A tésztát forró vízbe ázattam, a tamarind szószt összekevertem a vízzel, a csirke mellét felkockáztam, fokhagymát, újhagymát felkarikáztam.

A wokot átforrósítottam, bő zsíradékot, úgy kb. 1deci olajat öntöttem bele, hogy a tojás szinte ússzon benne.  Amikor az olaj átmelegedett a tojást beleütöttem. Tükörtojás lett belőle, a széleit néha vissza-visszakanalaztam, picit meg-megpiszkáltam, nehogy odaégjen. Amikor átsült rászórtam a csirke darabkákat. Kevergettem, pirítottam, közben a már jól átsült tojást fakanállal szétvágdostam. Hozzáadtam a fokhagymát, később az újhagymát. Amikor a csirke már érezhetően megpuhult, könnyen vágható lett, beleszórtam a forró vízben megpuhult rizstésztát. Ekkor jöttek az ízesítők: tamarind-paszta, halszósz, osztriga szósz, szójaszósz. Én ebből az utóbbiból tettem bőségesen, só helyett. Jöhet bele egy kisebb doboznyi szójababcsíra, és egy kiskanálnyi méz. Ezt már csak néhány percig kell főzni, hogy a tészta ne legyen túl zaftos.

Megjegyzés: a tamarind szószt egy-két evőkanálnyi fehérborecettel is lehet helyettesíteni. Szerintem.Ez esetben nem kell vízzel hígítani. Az eredeti receptben méz helyett cukor van. A kész étel autentikusan néhány csepp lime-lével illetve durvára tört mogyoróval is megszórható.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails