2007. március 5., hétfő

VKF-2 - Kínai kelbe csomagolt kókuszos pulao, mazsolás paradicsom csatnival


A pulao az indiai konyhában olyan különleges rizses ételt takar, amely hozzávalókban gazdag. Lehet bele tenni különböző magvakat (mandulát,vagy kesudiót) és aszalt gyümölcsöket (főként mazsolát, de minnél többfélét), a rizset pedig víz helyett savóban is párolhatjuk. Elkészítésénél általában basmati rizst használnak, nekem most jázmin volt itthon.

Ha ősz lett volna, akkor kínai kel helyett mangoldot használtam volna, mivel azt jobban szeretem, de maradt a kel, és hozzá a bambuszpároló-technika, hogy egy kis kínai csavart is vigyek a dolgokba. Mivel a rizs maga is édeskés, szósznak egy édes-csípős ízhatás illik hozzá a legjobban, mint ez a mazsolás parpadicsomos csatnit. Én kipróbáltam egy kapros-tejfölös válozatot(SICC!!) is mellé, de ezt gyorsan el is felejtem!!!

Kókuszos pulao

Két evőkanál olajon megpároltam-pirítottam a fűszereket: egy-egy kiskanál édesköményt, római köményt, kardamomot és 2 db babérlevelet. Majd egy perc után hozzáadtam a porfűszereket is: egy kiskanál kurkumát, őröl szerecsendiót, őrölt fahéjat, szegfűszeget és feketeborsot és hozzáöntöttem egy csésze rizst. Átpirítottam. Közben 3 csészényi vízet felforraltam egy csészényi cukorral. Beleszórtam kb. 10 dkg mazsolát és felöntöttem ezzel a rizst.Kb fél óráig  pároltam. (Amíg a levét elfőtte. ) Ezalatt száraz serpenyőben megpirítottam 10 dkg durvára tört mandulát. Egy másik serbenyőbe egy kiskanál vajon megpirítottam 10 dkg kókuszreszeléket, a kínai kel leveleit pedig forró vízben pároltam egy-két percig.Mikor a rizs elkészült rászórtam a manulát és a pirított kókuszreszeléket.Összekevertem. Egy-két kanálnyit a kínai kel levelébe göngyöltem és 10-15 percig a bambuszpárolón átpároltam.

 Mazsolás paradicsomcsatni

Kevés olajon kipattogtattam egy kiskanálnyi fekete mustármagot, majd kb. ugyanennyi lereszelt gyömbért, és egy csipetnyi széttördelt chilit is szórtam bele. Hozzáöntöttem kb. 3 deci paradicsomsűrímémyt, (de hámozott paradicsomkonzervből is elkészíthető), 10 dkg mazsolát, egy kiskanálnyi kurkumát, egy csipet sót és belefacsartam két evőkanálnyi citromlevet. Mikor összeforrt belekevertem 15 dkg kristálycukrot. Rövid idő alatt összemelegítettem.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails