2007. március 16., péntek

Gesztenye szelet



Azóta álmodozom erről a gesztenye szeletről, amióta Baby Rambutan oldalán (chestnut squares) pár hónappal korábban megláttam. Elképzeltem az állagát, lágy textúráját, éreztem a keserű csokimázzal enyhített édeskés ízét… Nem csalatkoztam.

Hozzávalók:
egy csomag gesztenye massza (250 g), 1/2 csésze + 2 evőkanál kristálycukor, 2 tojás, 1 kiskanál vanília eszencia, 4 evőkanál puha vaj, 1 evőkanál tejszínhab, 1/2 csésze liszt, 1 kiskanál sütőpor, 200 g étcsokoládé, 1 evőkanál víz, 1 kiskanál olaj.

Mérőeszköz: üres joghurtos doboz, vagy 2, 5 decis bögre.

 A félbögrényi porcukrot habverővel elkevertem a két tojás sárgájával, a vajjal és a vanília aromával. Majd fakanállal folytattam a kevergetést: belereszeltem (de jó a krumplinyomó is) a gesztenyemassza felét. Fakanállal átforgattam. Hozzáadtam a sütőporral elkevert liszt felét, a tejszínhabot majd beleforgattam a fél adag, 2 evőkanál cukorral keménnyé vert tojás fehérjét is. Belereszeltem a maradék gesztenyét, a lisztet és a tojásfehérjét. Sütőpapírral bélelt tepsibe kb. 20 perc alatt megsült.(Én óvatos duhaj voltam és kicsi tepsit (18x24cm-es) használtam, de legközelebb a 20 x 34-esbe fogom, legfeljebb egy kicsivel laposabb lesz és a sütési idő is rövidül 3-4 perccel). Tetejét csokimázzal kentem be: ehhez gőz fölött egy kevés vízzel és olajjal megolvasztottam a csokoládét.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails